Over ons

Wie is de Stg Wielerronde Tungelroy en wat doen zij. Op deze pagina staat alle informatie.

Over ons

Stichting Wielerronde Tungelroy is ontstaan uit een initiatief van 7 personen in het najaar van 2015, begin 2016. In de periode 1972-1978 hadden we reeds in Tungelroy een wielerronde en doordat er heden ten dage steeds meer mensen zijn gaan fietsen en de fietssport laagdrempelig en voor iedereen is, of je nu jong of oud bent, man of vrouw, klein of groot, beginner of geoefend, is het idee opgepakt om wederom een wielerronde in Tungelroy te organiseren.
De initiatiefnemers voor deze wielerronde in 2016 waren: Marien van Helmond, Thijs Kluskens ±, Harold Schroën, Paul Lammeretz, Gerrit van Helmond, Frank van Roij en Jac van Appeven.

Om de wielerronde te kunnen organiseren werd er een stichting opgericht, Stichting Wielerronde Tungelroy, en werden er comités gevormd. Tevens werd er contact gezocht met Nederlandse Wielren Bond, de NWB, voor de wedstrijd technische expertise en ondersteuning. Het is daarom dat de wedstijden worden verreden onder auspiciën van de NWB. Verder hebben onze vrienden van TWC Stramproy ons geholpen met raad en daad met de organisatie van de hernieuwde Wielerronde in en van Tungelroy.

In 2018/2019 zijn er verschuivingen binnen het bestuur geweest en hebben we Con Cathalina en Erik Kollee mogen verwelkomen als nieuwe bestuursleden.
Naar aanleiding van die verschuivingen ziet deze taakverdeling er als volgt uit:

Bestuur:
Voorzitter: Marien van Helmond
Secretaris: Con Cathalina
Penningmeester: Frank van Roij
Bestuurslid: Gerrit van Helmond
Bestuurslid: Jac van Appeven
Bestuurslid: Erik Kollee

Comite PR:

Comite Sponsoring:
Harold Schroen. Oproepbasis

Comite Parkoers, Inrichting en Veiligheid: